Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Já kompostuju. Na zahrádce. Nedovedu si představit kompostér u paneláku. Živě vidím co všechno by do něj lidé házeli.

0 0
možnosti
Foto

Jako vesnického strejce mě nic jiného než kompostování a zkrmování bioodpadu nemůže napadnout. Poloprázdnou nádobu ke svozu komunálního odpadu přistavuji v průměru šestkrát do roka. Přesto platím stejně jako ti, kteří přistavují přetékající popelnici padesátkrát (finančně poněkud zvýhodněni teď budou ti, kteří odpad  třídí, ale já nemám dohromady co třídit, takže množstvím vytříděného odpadu nikoho neohromím a zvýhodnění se mě tudíž netýká). Ačkoliv si nemyslím, že by vytvářeči odpadu z řad občanů byli jen trestuhodní škůdci (odpad je surovina, která by se od nich měla vykupovat, nikoliv naopak), shledávám v tom demoralizující nespravedlnost. Městské kompostárny propagoval můj nebožtík otec už před polovinou minulého století. Byl za to (jak jinak?) vysmíván.

0 0
možnosti
RP

Pokus jste si jist, že máte pravdu, převeďte to na ekonomickou bázi a vyděláte. Vykupujte třeba kompostovatelný odpad (nebo si naopak za jeho odvoz nechte platit), kompostujte a za prachy kompostem zlepšujte lidem půdu.

Pokud ale nevyděláte, bude to nejspíš znamenat, že je to příliš mnoho námahy pro marginální užitek.

0 0
možnosti
RP

Sice pěkné, ale ani mě nenapadne si vzít lopatu a jít dolů dělat kompost. Tím méně pak se tím zabývat pravidelně. Mám zcela jiné zájmy :-)

0 0
možnosti
AJ

Pozor! Za pár let to bude povinné - domovní ekoložka či ekolog budou kontrolovat, zda třídíte a kam dáváte bioodpad. U každého kompostéru bude eko-hlídka!;-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 789x
Občan, který věří, že odpovědnost a ohleduplnost je znakem moderního životního stylu.
Představitel občanského sdružení Ekodomov, ve kterém se práce stává koníčkem www.ekodomov.cz :-).
Manžel skvělé a trpělivé ženy.
Otec tří dětí.

Seznam rubrik